Löpargrupp


Löpargruppen i Bankekind

Löpargruppen i Bankekind vänder sig till dig som vill träna löpning tillsammans med andra. Om du är nybörjare eller mer erfaren spelar ingen roll. Om du tar det lugnt eller springer snabbt som vinden har ingen betydelse. Kan du omväxlande gå och jogga så kan du definitivt delta! 

Du guidas genom olika typer av löppass som alla har det gemensamt att man drar sig för att träna på det sättet själv. Passen är vanligen av intervallkaraktär och innebär att man förbättrar sin snabbhet, styrka och uthållighet.

Passen inleds med en kortare presentation och hur det ska anpassas för att fungera optimalt för dig. Vi håller ihop gruppen inom samma område för ökad gemenskap och för att kunna peppa varandra. Du får feed-back och instrueras där det behövs eller där det önskas.

Höstterminen 2018
Start måndagen 3 sept kl 19:30, samling vid Bankekindskolan
10 träningspass
Fokus under denna termin kommer delvis ligga på löpstyrka och rörlighet, dvs en bra grund inför vinter- och vårträningen.
Drygt en timme inkl kort uppvärmning
Vecka 36-45
Terminsavgift: 350 kr

Tillval: från och med höstens start av Löpargruppen är det möjligt att lägga till ett träningsprogram för löpstyrka/rörlighet som sträcker sig över terminens pass. Övningarna kräver ett minimum av tillbehör och ska kunna utföras hemma. Tillvalet innebär en serie övningar du kan utföra minst två gånger per vecka och övningarna varierar delvis under veckorna 36 till 45. 
Terminsavgift löpstyrka 150 kr

Vårterminen 2019
Start måndagen 25 febr kl 19:30. Samling vid Bankekindskolan.
10 träningspass
Under denna termin kommer förbättrad kondition vara i fokus. Löppassen kommer under terminen att ändra karaktär för att ge god förberedelse till eventuella Vårrus, Blodomlopp eller andra motionslopp. Naturligtvis behöver man inte ha några sådana planer för att delta!
Härtill kommer också en del löpteknik och löpspecifik styrketräning.
Drygt en timme inkl uppvärmning.
Vecka 9-18
Terminsavgift: 350 kr

Tillval: Även denna termin är det möjligt att lägga till ett träningsprogram för löpstyrka/rörlighet som sträcker sig över terminen. Övningarna kräver ett minimum av tillbehör och ska kunna utföras hemma. Tillvalet innebär en serie övningar du kan utföra minst två gånger per vecka och övningarna varierar delvis under veckorna 9 till 18. 
Programmet för löpstyrka och rörlighet ska minska risken för överbelastning och bidrar till att utveckla din löpning.
Terminsavgift löpstyrka 150 kr



Anmälan
Anmäl dig genom att mejla mig så bekräftar jag din anmälan med mer information.
nilssonslopning@gmail.com

Löpgruppen HT 2017 med Frida Södermark som gästtränare
Löpgruppen HT 2017 med Frida Södermark som gästtränare